Termeni si conditii

1. Informatii despre site
  • Site-ul web Mercaton.ro este administrat de SC MERCATON AG S.R.L cu sediul social in STR. SMÂRDAN NR. 12, BL. C2, SC. A, AP. 2, COD POȘTAL 110217, PITEȘTI, JUD. ARGEȘ.
  • Numar de Inregistrare la Registrul Comertului Bucuresti: J03/678/2020, CUI RO42541176
  • Capital Social Subscris si varsat de 200 lei.
  • Site-ul comercializeaza produse doar pe teritoriul Romaniei.
  • Adaos comercial practicat pe acest site este intre 0 si 2000%.
2. Acceptarea conditiilor

Utilizarea site-ului Mercaton.ro, logarea cat si accesul la serviciile oferite reprezinta o acceptare din partea ta a termenilor si conditiilor de confidentialitate detaliate mai jos, cu toate consecintele care decurg din acceptarea acestora.

Utilizatorul va avea acces permanent la Termenii si Conditiile pentru utilizarea site-ului pentru a le putea consulta in orice moment.
In situatia in care nu esti de acord cu aceste conditii, iti solicitam sa nu utilizezi site-ul nostru de internet.
Mercaton.ro isi rezerva dreptul de a actualiza si/sau revizui Termenii si Conditiile in orice moment fara o notificare prealabila, tocmai de aceea, iti solicitam sa urmaresti in mod periodic eventualele modificari.

Prin acceptarea Termenilor si conditiilor din prezenta pagina iti exprimi acordul pentru a primi comunicari sau oferte in scop comercial din partea SC MERCATON AG S.R.L. Datele personale oferite vor fi procesate conform politicii de prelucrare a datelor personale ale SC MERCATON AG S.R.L. Te poti dezabona oricand de la primirea acestor mailuri accesand linkul de dezabonare din partea inferioara a mailurilor prmite sau marcand mailul ca si spam sau trimitand un mail catre dezabonare@mercaton.ro cu subiectul dezabonare.

3. Drepturile de autor

Informatiile publicate pe Mercaton.ro apartin site-ului, prin urmare, aceste informatii nu pot fi publicate, transmise, copiate prin orice metoda fara acordul scris acordat in prealabil al reprezentantului legal al societatii SC MERCATON AG S.R.L care administreaza site-ul. Nerespectarea acestor conditii se pedepseste conform legii in vigoare. Orice incalcare a drepturilor de autor poate fi sesizata pe adresa de mail web@mercaton.ro

4. Incheierea contractului

Odata cu inregistrarea unei comenzi pe site-ul Mercaton.ro, cumparatorul/clientul este de acord cu modalitatea de comunicare utilizata de societate SC MERCATON AG S.R.L – administrator site, respectiv prin telefon sau email.
Incheierea contractului are loc numai in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterii confirmarii automate de primire a acestei comenzi. Emiterea automata a confirmarii de primire a comenzii NU echivaleaza cu incheierea contractului intre vanzator si cumparator.
Dupa plasarea comenzii, pentru motive justificate, vanzatorul isi rezerva dreptul de a anula comanda consumatorului/cumparatorului, fara o notificare prealabila, iar acesta va primi inapoi banii incasati de societatea SC MERCATON AG S.R.L, in termen de 7 zile. Totodata, ne rezervam dreptul de a modifica cantitatea produselor din comanda, in functie de disponibilitatea acestora in stoc.

Ofertele si preturile afisate pe site-ul Mercaton.ro sunt valabile in intervalele orare 17:00-8:00 si 8:00-17:00 sau pana la actualizarea informatiilor de pe site.

Livrarea produselor se poate face intr-un interval de 1 – 15 zile, din momentul in care s-au validat toate detaliile comenzii (date facturare, disponibilitate produse, adresa livrare, modalitate de plata, termen de plata), cu posibilitatea de a prelungii acest termen pana la 30 zile, conform legii, din motive justificate: zile libere legale, perioada sarbatorilor de Paste si Craciun. Black Friday, produse aduse cu precomanda, importuri, etc. Toate informatiile/modalitatile folosite pentru descrierea bunurilor pe site nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Vanzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare, livrare, stocuri, preturi. Termenul de procesare a comenzii este de 5 zile lucratoare.
In cazul coletelor refuzate la livrare, care au fost achitate cu cardul online sau ordin de plata, suma aferenta comenzii va fi restituita dupa ce produsul ajunge in posesia noastra dar nu mai tarziu de 30 zile de la data livrarii.
Produsele sunt disponibile in limita stocului.

In cazul comenzilor ridicate personal (doar comenzi achitate, plasate online, pentru care s-a primit codul de confirmare) din punctele de ridicare comenzi, se aplica aceiasi termeni si conditii ca in cazul comenzilor livrare prin curier. Va rugam sa verificati produsele la livrare, iar in cazul in care acestea prezinta neconformitati sa sesizati imediat reprezentantul firmei si sa refuzati comanda. Dupa parasirea incintei, produsele se pot returna doar prin curier la adresa indicata pe site la sectiunea Retur.

Termenul de rambursare a sumelor achitate pentru comenzile refuzate/anulate este de pana la 7 zile.

Costul transportului este in sarcina clientului, iar in caz de retur taxa de transport achitata la livrare nu se restituie.

In unele cazuri (produs greu vandabil, produse aduse pe comanda speciala, adrese cu kilometri exteriori, electrocasnice mari), se poate solicita plata unui avans de minim 20% din valoarea comenzii, plata care se va efectua prin transfer bancar.

5. Limitare raspundere Mercaton.ro

Site-ul Mercaton.ro, precum si orice software utilizat in cadrul acestuia sunt furnizate in modalitarea in care se gasesc si atat cat sunt disponibile, fara nici un fel de garantii, exprese sau implicite, inclusiv, dar fara a se limita la, garantii implicite de comercializare, adaptarea la o anumita utilizare sau neincalcarea termenilor.
Nu ne asumam raspunderea pentru modificarea, suspendarea sau intreruperea site-ului Mercaton.ro, in totalitate sau partial.

6. Anulare comanda

Mercaton.ro (administrat de SC MERCATON AG S.R.L) si furnizorii sai nu isi asuma responsabilitatea pentru greselile de tiparire sau afisare referitor la preturile, caracteristicile sau imaginile produselor.

In cazul in care o comanda nu poate fi onorata din cauza unor astfel de erori, Mercaton.ro isi rezerva dreptul de a anula comanda respectiva fara o notificare prealabila.

MERCATON AG S.R.L face toate eforturile in a furniza informatii corecte despre pretul si caracteristicile produselor. Este posibil ca unele preturi sa fie eronate. In cazul inregistrarii unei cereri de comanda cu un pret derizoriu,
MERCATON AG S.R.L are dreptul sa anuleze solicitarea de comanda a Cumparatorului conform Art. 17 din Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.
Vanzatorul isi rezerva dreptul de a anula comanda, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti una fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese, in urmatoarele situatii, si nu numai:

  • preturile afisate pe site-ul Mercaton.ro sunt rezultatul unei erori materiale;
  • produsul/produsele comandata nu se mai afla pe stoc;
  • tranzactia nu a fost acceptata de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului;
  • datele furnizate de catre Client/Cumparator, pe site sunt incomplete si/sau incorecte;
7. Garantii

Toate produsele sunt insotite de factura si certificat de garantie (producator sau vanzator). Pierderea certificatului de garantie sau a facturii duce la pierderea garantiei. Stergerea seriei (serial number S/N) partiala sau totala de pe produse duce la pierderea garantiei. Nu eliberam duplicate pentru certificatul de garantie.

Garantia este de doua tipuri:

a. obligatia legala a vanzatorului (garantie legala de conformitate)

si/sau

b. orice angajament asumat de vanzator sau producator (garantie comerciala) fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta. Termenul de garantie legala de conformitate este de 2 ani si se calculeaza de la data livrarii produsului, conform Legii 449/2003.

In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garantie este de 12 luni pentru produsele de folosinta indelungata si intre 0-12 luni pentru restul. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.

8. Litigii

Eventualele litigii in legatura cu executarea contractului vor fi rezolvate intre vanzator si consumator/client pe cale amiabila, in caz contrar, parţile putându-se adresa instantei de judecata competente de la sediul comerciantului/vanzatorului MERCATON AG S.R.L, respectiv Judecatoria Arges.

9. Protectia datelor

Conform cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicaţiilor electronice, site-ul nostru administrat de SC MERCATON AG S.R.L, are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizezi despre tine, un membru al familiei tale ori o alta persoana. Scopul colectarii datelor este utilizarea lor in vederea facturarii produselor comandate.

Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre operator in scopul livrarii produselor si sunt comunicate numai de catre tine. Conform Legii nr. 677/2001, beneficiezi de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a te adresa justitiei. Totodata, ai dreptul sa te opui prelucrarii datelor personale care te privesc si sa soliciti stergerea datelor. Daca unele din datele despre tine sunt incorecte, te rugam sa ne informezi cat mai curand posibil.

Pentru exercitarea acestor drepturi, puteti contacta in orice moment Responsabilul MERCATON AG S.R.L cu protectia datelor prin transmiterea solicitarii dvs prin oricare dintre urmatoarele modalitati:

  • prin e-mail la adresa: gdpr@mercaton.ro

Poti consulta politica noastra legata de prelucrarea datelor cu caracter personal aici.

10. Acest site utilizeaza cookie-uri

Acest site foloseste cookie-uri. Prin acceptarea acestor termeni si conditii va exprimati acordul pentru folosirea cookie-urilor conform Regulamentului (UE) 2016/679. Poti consulta Politica de utilizare Cookie-uri aici.

Modalitati de plata:
  • numerar prin ramburs  curier;
  • ordin de plata;
  • cu cardul online;
  • cu cardul cumparaturi pana la 6 rate egale;
Modalitati de livrare:
  • Cargus, Sameday

*** Mercaton.ro nu vinde in strainatate

Termen de livrare:

Termenele de livrare afisate pe site sunt orientative si se aplica doar in cazul comenzilor confirmate, daca nu s-a convenit alt termen impreuna cu clientul.

In vederea finalizarii tranzactiei in conditii optime va trebui sa furnizezi:

  • Numele posesorului de card
  • Codul cardului (cele 4 grupe de cifre mentionate pe fata cardului, fara spatii)
  • Data expirararii cardului
  • Codul CVV (ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscriptionate pe banda cu semnatura)

Tranzactiile se vor efectua in lei, indiferent de cardul tau, in conditiile agreate cu Banca emitenta a cardului tau. Pentru efectuarea tranzactiei pe site-ul nostru, nu se percepe niciun comision suplimentar. Procesarea datelor de card se face in mod exclusiv pe serverele NETOPIA.ro. Site-ul nostru nu solicita si nu stocheaza nici un fel de detalii referitoare la cardul tau.

In functie de disponibilitate produsele pot fi:
  • In stoc – Avem mai mult de 3 bucati in stoc.
  • Stoc limitat – Avem mai putin de 3 bucati in stoc.
  • In stoc furnizor – Produsul nu este disponibil in stocul din depozitul nostru, dar este posibil sa fie in depozitul furnizorului. Daca inregistrezi o comanda pentru acest produs, unul dintre consultantii nostri de vanzari va verifica disponibiliatea produsului la furnizor si te va contacta in cel mai scurt timp.
  • La comanda – Produsul nu este disponibil in stocul din depozitul nostru si pentru moment nu avem informatii despre disponibilitatea acestuia in stocul furnizorului. Dar, daca inregistrezi o comanda pentru un produs care are in dreptul lui „la comanda”, unul dintre consultantii nostri de vanzari va verifica disponibilitatea produsului in stocul furnizorului si te va contacta ca sa iti comunice cand iti vom livra produsul.
  • Precomanda – Produsul nu este disponibil in stocul din depozitul nostru si nici in stocul furnizorului. Dar, daca inregistrezi o comanda pentru un produs care are in dreptul lui „Precomanda”, unul dintre consultantii nostri de vanzari va verifica termenul de aprovizionare al furnizorului si te va contacta ca sa iti comunice cand se poate livra.
  • Stoc epuizat – Produsul nu mai este disponibil in stocul din depozitul nostru.
  • Stoc: intreaba – Furnizorul nu ne ofera informatii de stoc, se va face o verificare manuala pentru a afla disponibilitatea produsului.
  • Momentan indisponibil – momentan nu putem procura produsul pentru ca nu se gaseste in stocul furnizorului.
  • Recomandat – reprezinta recomandarea noastra pentru produsele cu cel mai bun raport calitate pret din produsele comercializate de noi din aceasta categorie.
  • Promo – produsul beneficiaza de reducere de pret, la aceste produse nu se mai ofera alte discount-uri.
  • Ultimele bucati – stoc de pana la maximum 10 produse.
  • Nou – produsul a fost adaugat pe site in ultimele 15 zile.
  • Refurbished – a aduce un produs vechi sau deteriorat – returnat anterior- producătorului – la o stare complet funcțională și un aspect îmbunătățit asemănător celui nou.

Retur produse

Pentru a returna produse te rugam sa urmezi pasii de mai jos:

  • 1. Citeste termenii si conditiile aflate mai jos in care se pot returna produsele
  • 2. Completeaza formularul de retur si astepta sa fii contactat de colegii nostri
  • 3. Daca ai primit confirmarea ca indeplinesti conditiile de retur te rugam sa trimiti produsele prin intermediul unei firme de curierat fara ramburs la adresa indicata de colegii nostri in raspuns.
  • 4. Noteaza pe scrisoarea de transport (AWB) numarul cererii de retur (de forma RT XXXXX) iar apoi trimite-ne numarul de AWB si firma de curierat cu care ai trimis produsele. Coletele care nu au trecut pe AWB numarul cererii de retur, cele de care nu am fost instiintati ca au fost trimise si cele cu cu ramburs (sistem de expediere conform caruia destinatarul este obligat, la primire, sa achite expeditorului contravaloarea aferenta) nu vor fi receptionate!
  • 5. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate vei fi contactat/a privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri

Termeni si conditii

Returul produselor se accepta conform termenilor si conditiilor mentionati mai jos si sunt in conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Produsele care fac obiectul comenzilor incheiate online, pot fi returnate, fara invocarea vreunui motiv intr-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.

In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta returul produselor si constituirea contravalorii acestora ca avans marfa pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitarii de retur.

Cheltuielile de returnare sunt suportate de client.

Costul transportului este in sarcina clientului, iar in caz de retur taxa de transport achitata la livrare nu se restituie. Avand in vedere prevederile legii 249/2015 actualizata, pentru indeplinirea obiectivelor de la art. 14 produsele se returneaza doar in ambalajul original.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;

Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.

Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informarii Mercaton.ro de catre Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract si acceptarea returului. Mercaton.ro va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat, in cazul in care Mercaton.ro nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsul (se va lua data cea mai recenta). Suma de bani aferenta produselor returnate se va restitui ulterior verificarii produselor dupa stabilirea de comun acord a modalitatii de restituire sau conform procedurilor legale.

Exceptii:

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 din OUG 34/2014 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:

  • 1. furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; (EX. calculatoarele asamblate la cerere sau sisteme , Laptopuri, Desktopuri unde s-a intervenit la solicitarea cumparatorului asupra configuratiei acestora)
  • 2. furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • 3. furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; (EX. produse de ingrijire personale, peroduse din categoria Copii si Bebelusi, casti intraauriculare, etc)
  • 4. furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • 5. furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare; (Ex. jocuri, softuri, licente, extensii de garantii, filme, carti audio, carti interactive, etc.)
  • 6. furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii; (Atentie! Cartile nu se mai pot returna dupa ce au fost citite!)
  • 7. contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
  • 8. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.(EX. Licente electronice, extensii de garantii)

Atentie! Dispozitivele medicale nu se regasesc in dispozitiile OUG 34/2014 si nu se pot returna!

De retinut!

In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse. 

De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).

Suma aferenta returului se ramburseaza intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele titularului de factura.

Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la Sameday sau Cargus in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.

Televizoarele beneficiaza de deschiderea coletului la livrare. Te rugam sa verifici televizorul in prezenta curierului la momentul primirii si sa soliciti intocmirea unui proces verbal de constatare daune, in cazul in care daca acesta prezinta defecte. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.

Modificarea datelor de facturare de pe persoana fizica pe persoana juridica se poate solicita in termen de maxim 48 h de la intrarea in posesie a produselor. Termenul de solutionare este de pana la 30 zile lucratoare. Se pot modifica doar facturile care au chitanta eliberata de catre firma de curierat pe persoana juridica. 

Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse acumulatori, baterii, incarcatoare, consumabile imprimanta (cartuse, drum unit, hartie), folii de protectie, etc., acestea se pot returna doar sigilate.

Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre client.

Pentru orice sesizari si reclamatii va rugam sa accesati pagina de reclamatii.

Garantia produselor

Produsele comercializate de magazinul online – Mercaton.ro provin din surse autorizate de producatori sau direct de la producatori si beneficiaza de garantie nationala sustinuta de unitati service autorizate ale partenerilor Mercaton.ro sau ale producatorilor.

In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garantie este de 12 luni pentru produsele de folosinta indelungata si intre 0-12 luni pentru restul. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.

Termenii si conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legale si se aplica exclusiv consumatorilor (consumator – orice persoană fizică care, în legătură cu contractele reglementate de prezenta ordonanță de urgență, acționează în scopuri care se află în afara activității comerciale, industriale, artizanale sau profesionale a persoanei respective): ordonanta Guvernului nr. 21 / 1992 privind protectia consumatorilor si ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 140 din 28 decembrie 2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică contractelor privind furnizarea de conținut digital sau de servicii digitale.

Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică:

  • a) suportului material care servește exclusiv ca suport al conținutului digital;
  • b) bunului vândut prin executare silită sau în alt mod,ca efect al legii;
  • c) contractelor de vânzare de bunuri de ocazie vândute la licitații publice.

Vânzătorul răspunde față de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.

În cazul produselor de ocazie, consumatorul și vânzătorul pot conveni asupra unor condiții contractuale sau acorduri având o perioadă de răspundere contractuală sau un termen de prescripție mai scurtă decât cele prevăzute la alin. (1)-(4), cu condiția ca astfel de perioade ori termene mai scurte să aibă o durată de minimum un an de la data livrării bunului.

Măsurile corective în caz de neconformitate

În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului în condițiile prevăzute la prezentul articol.

Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele:

  • a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
  • b) gravitatea neconformității; sau
  • c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.

Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv cele prevăzute la alin. (2) lit. a) și b).

Consumatorul nu are dreptul de a obține încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformității îi revine vânzătorului.

Consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsură corectivă în cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.

Repararea sau înlocuirea bunurilor se face intr-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luânduse în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii;

În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparație, termenele se prelungesc cu timpul de nefuncționare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către consumator.

Responsabilitatile clientului

Conditiile de garantie nu se aplica pentru problemele sau daunele cauzate de client sau in circumstante cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele:

  • s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat;
  • numarul de serie al produsului (S/N – „serial number”, IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
  • sigiliile pentru garantie au fost rupte sau schimbate;
  • produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobiri, rugina sau prezinta urme utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, setari si instalari incorecte, virusari, rescrieri de BIOS, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, etc;
  • incapacitatea de utilizare din cauza parolelor / masurilor de securitate uitate sau pierdute.

Mentiuni importante

Pierderea certificatului de garantie, precum si deteriorarea, stergerea sau pierderea etichetei care contine datele de identificare ale produsului (S/N, IMEI etc.) pot duce la pierderea garantiei. In cazul in care nu ai primit alaturat facturii sau pe email certificatul de garantie aferent acesteia emis de Mercaton.ro il poti solicita oricând la adresa: https://www.mercaton.ro/contacteaza-ne. Pentru a va retrimite certificatul de garantie este necesar sa ne comunicati: numar factura, titular, adresa de mail.

In cazul articolelor de tip KIT garantia este oferita pe intreg pachetul si nu individual pentru fiecare produs, de aceea este necesar sa expediati pachetul comercial complet.

In cazul aparatelor de aer conditionat consumatorul pierde garantia in urmatoarele cazuri:

  • Aparatul a suferit interventii din partea unor persoane neautorizate
  • Aparatele care necesita instalare de personal specializat (aer conditionat, radio-CD player, etc) pierd garantia daca instalarea nu a fost efectuata de catre o firma autorizata de importator.
  • Instalarea aparatelor de aer conditionat se face numai de catre o firma autorizata de producator.

In cazul foliilor de protectie pentru telefon (indiferent de materialul din care sunt confectionate) garantia se acorda doar daca produsul a fost montat intr-o unitate GSM autorizata.

Programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi sterse / pierdute in timpul operatiunilor de service. Va recomandam realizarea de back-up periodic.

Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 6 luni de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate abandonate (conform dispozitiilor Codului Civil).

Puteti solicita sprijin pentru a identifica daca produsul necesita acordarea garantiei sau daca intruneste conditiile de garantie / care este perioada de garantie, precum si care este unitatea de service autorizata cea mai apropiata de domiciliul dumneavoastra completand formularul de mai jos.

In cazul anvelopelor, cand defectul de fabricare este constatat dupa montaj, clientul are obligatia sa informeze SC MERCATON AG  SRL (mercaton.ro) completant formularul de service: https://www.mercaton.ro/contacteaza-ne si sa anexeze copii dupa factura de achizitie, certificatul de garantie, certificatul de inmatriculare al autovehiculului, dovada montarii intr-un service autorizat RAR (deviz de montaj) precum si o informare privind constatarea defectiunii (pozitia de montaj, rularea inregistrata, tipul defectiunii si imprejurarile in care a aparut).

Reclamatii

Acordam atentie parerii si intrebarilor tale si incercam sa fim cat mai rapizi in ceea ce priveste procesarea solicitarilor pe care le primim.

Daca ai o problema cu o comanda, cu un produs, cu documentele (garantie, factura, etc.) ne poti scrie aici.

Termenul maxim de raspuns a unei reclamatii este de 48 de ore. Sesizarile se pot depune DOAR ONLINE.

Cum comand?

Comenzile ONLINE au PRIORITATE si garanteaza preluarea corecta a datelor de facturare si livrare.

I. Online

Pentru a comanda online trebuie sa iti creezi un cont pe site-ul Mercaton.ro daca nu ai deja unul.

  • Pasul 1

    • Dupa ce ai ales produsul pe care il doresti apasa pe butonul „Adauga in cos„. Produsul va fi adaugat in cosul tau de cumparaturi.
  • Pasul 2

    • Pentru a vedea ce produse ai selectat apasa butonul „Cosul meu„.
  • Pasul 3

    • Dupa ce ai adaugat toate produsele pe care vrei sa le cumperi apasa butonul „Cosul meu„, iar apoi daca vrei sa finalizezi comanda apasa „Vezi detalii cos„.
  • Pasul 4

    • In noua pagina care se va incarca iti va aparea optiunea „Trimite Comanda„. Apasa acest buton si comanda ta este aproape gata, mai ai doar un pas!

      • daca nu te-ai logat inainte de a incepe cumparaturile ti se va deschide o noua ferestra in care trebuie sa introduci adresa de e-mail si parola;
      • daca esti deja logat trebuie doar sa introduci datele de contact care vor fi folosite pentru a lua legatura cu tine si pentru a-ti fi livrate produsele ulterior.

II. Prin e-mail

Poti comanda produsele preferate si completa formularul de contact de pe site: https://mercaton.ro/contact

Cum platesc?

1. Ramburs

  • Se platesc produsele curierului care livreaza impreuna cu taxele de livrare incluse in valoarea facturii.

2. Plata prin Card

  • Online pe site-ul Mercaton.ro

    • Se pot efectua plati online cu cardul (personal sau al firmei);
    • Cardurile acceptate sunt cele emise sub siglele VISA (Classic si Electron) si MASTERCARD;
    • Nu se percepe niciun comision suplimentar pentru tranzactii;
    • Pentru finalizarea oricarei tranzactii trebuie furnizat:

      • codul cardului (toate cifrele de pe fata cardului, fara spatii);
      • data de expirare;
      • ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscriptionate pe banda cu semnatura ta.

3. Ordin de plata

  • Se genereaza o factura proforma si se trimite prin e-mail sau fax catre client de un agent Mercaton.ro. Contul bancar este trecut in factura proforma in functie de cererea clientului.
  • Produsele vor fi trimise clientului dupa ce se are evidenta intrarii banilor in contul bancar al Mercaton.ro.

Optiuni de expediere

Produsele comercializate de catre Mercaton.ro sunt livrate folosind servicii de curierat rapid.

Toate produsele sunt noi si livrate in ambalajul original al producatorului.

Valoarea totala a transportului va fi afisata in cosul de cumparaturi inainte de plasarea comenzii.

Transport gratuit in tara peste 500 lei in limita a 4 kg, in raza de acoperire a firmelor de curierat.

*IMPORTANT!

Produsele se pot verifica la livrare doar daca s-a ales in prealabil optiunea deschidere colet.
Atat in Bucuresti, cat si in tara, taxa de transport pentru electrocasnicele mari va fi adaugata automat in cosul de cumparaturi.
Livrarea produselor se face pana in fata imobilului casa / bloc. Clientul are obligatia de a se asigura ca, la data livrarii, exista persoane desemnate pentru a primi produsele.

Livrare rapida in toata tara prin SameDay

Poti verifică comanda la livrare.

Suport telefonic de la 09:00 - 18:00 .

Poți plăti cu cardul online in deplina siguranță.

Mercaton Store

Adresa:

STR. SMÂRDAN NR. 12, BL. C2, SC. A, AP. 2, COD POȘTAL 110217, PITEȘTI, JUD. ARGEȘ

Telefon:

Newsletter

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Setari cookies
Accepta
Refuza
Politica de confidențialitate și cookie-uri
Politica de confidențialitate și cookie-uri
Cookie name Active

Politică de confidențialitate

Politică de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal Considerăm asigurarea dreptului la protecția datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental Mercaton.ro, prin urmare vom dedica toate resursele și eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastră în deplină concordanță cu Regulamentul (UE) 2016/679 ("Regulamentul general privind protecția datelor" sau "GDPR"), precum și cu orice altă legislație aplicabilă pe teritoriul Romaniei. Întrucât unul dintre principiile esențiale ale acestui cadrul legal îl reprezintă transparența, am pregătit aceast document prin care dorim să vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm, transferăm și protejăm datele dvs cu caracter personal atunci când interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicațiile disponibile pe telefonul mobil. Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic această Politică de Confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe website-ul nostru versiunea modificată a Politicii de Confidențialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate. Cine suntem și cum ne puteți contacta Mercaton.ro este denumirea comercială al SC MERCATON AG S.R.L, persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în STR. SMÂRDAN NR. 12, BL. C2, SC. A, AP. 2, COD POȘTAL 110217, PITEȘTI, JUD. ARGEȘ, cu număr de ordine în Registrul Comerțului J03/678/2020, cod unic de înregistrare fiscală RO42541176 (în continuare "Mercaton.ro" sau "noi"). În sensul legislației cu privire la protecția datelor, suntem operator atunci când prelucrăm datele dvs cu caracter personal. Întrucât suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, vă încurajăm să contactați Responsabilul Mercaton.ro cu protecția datelor la adresa de e-mail gdpr@mercaton.ro - cu mentiunea: în atenția Responsabilului Mercaton.ro cu protecția datelor. Ce categorii de date cu caracter personal prelucrăm În general, colectăm datele dvs. cu caracter personal direct de la dumneavoastră, astfel încât aveți controlul asupra tipului de informație pe care ne-o oferiți. Cu titlul de exemplu, primim informații de la dvs. astfel: Când vă creați un cont Mercaton.ro, ne transmiteți: adresa de e-mail, numele și prenumele; În cadrul paginii dvs. personale (Contul meu) din platforma Mercaton.ro aveți posibilitatea să adăugați informații suplimentare, precum: genul, număr telefon mobil, număr telefon fix, data nașterii, adrese de livrare etc.; Când plasați o comandă, ne furnizați informații precum: produsul dorit, numele si prenumele, adresa de livrare, detalii de facturare, metoda de plată, număr de telefon etc. Vă oferim și posibilitatea de a vă înregistra în platforma Mercaton.ro prin contul dvs Facebook sau Google. Dacă optați pentru una dintre aceste variante, veți fi direcționați către o pagină administrată de Facebook Inc / Google LLC. Puteți consulta politicile de confidențialitate Facebook, respectiv Google, folosind următoarele link-uri: Putem, de asemenea, să colectăm și să prelucrăm ulterior anumite informații cu privire la comportamentul dvs în timpul vizitării site-ului nostru web sau a folosirii aplicației smartphone, pentru a vă personaliza experiența online și a vă pune la dispoziție oferte adaptate profilului dvs. Vă invităm să aflați mai multe detalii în acest sens prin consultarea secțiunii privitoare la scopurile prelucrării de mai jos. Pe site-ul nostru web și în aplicația smartphone putem stoca și colecta informații in cookie-uri și tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri. Nu colectăm și nu prelucrăm în alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protecția datelor în categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim să colectăm sau să prelucrăm date ale minorilor care nu au împlinit varsta de 16 ani. Care sunt scopurile și temeiurile prelucrării Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri: Pentru prestarea serviciilor Mercaton.ro în beneficiul dvs. Acest scop general poate include, după caz, următoarele:
  • Crearea și administrarea contului în cadrul platformei Mercaton.ro;
  • Prelucrarea comenzilor, inclusiv preluarea, validarea, expedierea și facturarea acestora;
  • Solutionarea anulărilor sau a problemelor de orice natură referitoare la o comandă, la bunurile sau serviciile achiziționate;
  • Returnarea produselor conform prevederilor legale;
  • Rambursarea contravalorii produselor conform prevederilor legale;
  • Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de răspunsuri la întrebările dvs cu privire la comenzile dvs sau la bunurile și serviciile Mercaton.ro sau ale partenerilor din Mercaton.ro Marketplace.
Prelucrarea datelor dvs. pentru aceste scopuri este în cele mai multe cazuri necesară pentru încheierea și executarea unui contract între Mercaton.ro și dvs. De asemenea, anumite prelucrări subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislația aplicabilă, inclusiv legislația fiscală și contabilă. Pentru îmbunătățirea serviciilor noastre Ne dorim în permanență să vă oferim cea mai bună experiență de cumpărare online. Pentru aceasta, putem colecta și utiliza anumite informații în legătură cu comportamentul dvs. de Cumpărăror, vă putem invita să completați chestionare de satisfacție subsecvent finalizării unei comenzi sau putem desfășura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii și cercetări de piață. Ne întemeiem aceste activități pe interesul nostru legitim de a desfășura activități comerciale, având întotdeauna grijă ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate. Pentru marketing Vrem să vă ținem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care vă interesează. În acest sens, vă putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la produse adaugate in sectiunea "Cont/Cosul meu" sau sectiunea "Cont/Favorite" sau ati aratat interes sa le achizitionati, precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie, și putem afișa recomandări personalizate pe site-ul web și în aplicația smartphone. Pentru a vă pune la dispoziție informații de interes pentru dvs., putem folosi anumite date cu privire la comportamentul dvs. de cumpărător (de ex. produsele vizualizate / adăugate în wishlist / achiziționate) pentru a vă crea un profil. Ne asigurăm întotdeauna că aceste prelucrări se efectuează cu respectarea drepturilor și libertăților dvs. și că deciziile luate în baza acestora nu au efecte legale asupra dvs. și nu vă afectează similar într-o măsură semnificativă. În cele mai multe cazuri, ne întemeiem comunicările de marketing pe consimțământul dvs. prealabil. Vă puteți răzgândi și retrage consimțământul în orice moment, prin:
  • Accesarea link-ului de dezabonare afișat în cadrul mesajelor pe care le primiți de la noi;
  • Contactarea Mercaton.ro folosind detaliile de contact descrise mai sus.
În anumite situații, ne putem baza activitățile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova și dezvolta activitatea comercială. În orice situație în care folosim informații cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grijă și luăm toate măsurile necesare pentru ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteți solicita oricând, prin mijloacele descrise mai sus, să oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, urmând să dăm curs cererii dvs. Pentru apărarea intereselor noastre legitime Pot exista situații în care vom folosi sau transmite informații pentru a ne proteja drepturile și activitatea comercială. Acestea pot include:
  • Măsuri de protecție a site-ului web și a utilizatorilor platformei Mercaton.ro față de atacuri cibernetice:
  • Măsuri de prevenire și detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informații către autoritățile publice competente;
  • Măsuri de gestionare a diverselor altor riscuri.
Temeiul general al acestor tipuri de prelucrări este interesul nostru legitim de a ne apăra activitatea comercială, fiind înțeles că ne asigurăm că toate măsurile pe care le luăm garantează un echilibru între interesele noastre și drepturile și libertățile dvs. fundamentale. De asemenea, în anumite cazuri ne întemeiem prelucrarea pe dispoziții legale cum ar fi obligația de a asigura paza bunurilor și valorilor prevăzută de legislatia aplicabila in aceasta materie. Cât timp păstrăm datele dvs. cu caracter personal Ca regulă generală, vom stoca datele dvs. cu caracter personal cât timp aveți un cont în platforma Mercaton.ro . Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații sau închiderea contului și vom da curs acestor solicitări, sub rezerva păstrării anumitor informații inclusiv ulterior închiderii contului, în situațiile în care legislația aplicabilă sau interesele noastre legitime o impun. Cui transmitem datele dvs. cu caracter personal După caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dvs. următoarelor categorii de destinatari:
  • partenerilor Mercaton.ro Marketplace;
  • furnizorilor de servicii de curierat;
  • furnizorilor de servicii de plată/bancare;
  • furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing;
  • furnizorilor de servicii de cercetare de piață;
  • societăților de asigurare;
  • furnizorilor de servicii IT;
  • altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a bunurilor si serviciilor noastre.
În cazul în care ne revine o obligație legală sau dacă este necesar pentru a ne apăra un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autorități publice. Ne asigurăm că accesul la datele dvs. de către terții persoane juridice de drept privat se realizeaza în conformitate cu prevederile legale privind protecția datelor si confidențialitatea informațiilor, în baza unor contracte încheiate cu aceștia. În ce țări transferăm datele dvs. cu caracter personal În prezent, stocăm și prelucrăm datele dvs. cu caracter personal pe teritoriul României. Cu toate acestea, este posibil să transferăm anumite date ale dvs. cu caracter personal unor entități localizate în Uniunea Europeană sau în afara Uniunii, inclusiv în țări cărora Comisia Europeană nu le-a recunoscut un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal. Vom lua întotdeauna măsuri pentru a ne asigura că orice transfer internațional de date cu caracter personal este gestionat cu atenție cu scopul de a vă proteja drepturile și interesele. Transferurile către furnizorii de servicii și alte părți terțe vor fi întotdeauna protejate prin angajamente contractuale și, după caz, prin alte garanții, cum ar fi clauzele contractuale standard emise de Comisia Europeană sau schemele de certificare, precum Scutul de confidențialitate pentru protecția datelor cu caracter personal transferate din interiorul UE către Statele Unite ale Americii. Ne puteți contacta oricând, folosind detaliile de contact expuse mai sus, pentru a afla mai multe informații despre țările în care transferăm datele dvs., perecum și garanțiile pe care le-am pus în aplicare cu privire la aceste transferuri. Cum protejăm securitatea datelor dvs. cu caracter personal Ne angajăm să asigurăm securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, conform standardelor industriei. Transmisia datelor dvs. cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultimă generație si le stocam pe servere securizate, asigurând in acelasi timp redundanța datelor. Pentru efectuarea plăţilor folosim serviciile procesatorului de plăţi NETOPIA.ro. Orice informaţii privitoare la plăţi sunt criptate, folosind tehnologia HTTPS ( SSL ) cu criptare TSL 1.2. În ciuda măsurilor luate pentru a proteja datele dvs. cu caracter personal, vă atragem atenţia că transmiterea informaţiilor prin Internet, în general, sau prin intermediul altor reţele publice, nu este complet sigură, existând riscul ca datele să fie văzute şi utilizate de către terţe părţi neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru. Ce drepturi aveți Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Puteți solicita accesul la datele dvs., corectarea oricăror greșeli din fișierele noastre și/sau vă puteți opune la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. De asemenea, vă puteți exercita dreptul de a vă plânge autorității de supraveghere competente sau de a vă adresa justiției. După caz, puteți beneficia și de dreptul de a solicita ștergerea datelor dvs. cu caracter personal, dreptul la restricționarea prelucrării datelor dvs. și dreptul la portabilitatea datelor. Mai multe informații despre fiecare dintre aceste drepturi pot fi obținute prin consultarea tabelului prezentat mai jos. Pentru a vă putea exercita drepturile, ne puteți contacta folosind detaliile de contact expuse mai sus. Vă rugăm să rețineți următoarele aspecte dacă doriți să vă exercitați aceste drepturi: Identitate. Luăm în serios confidențialitatea tuturor înregistrărilor care conțin date cu caracter personal. Din acest motiv, va rugam sa ne transmiteti cererile dvs. cu privire la astfel de înregistrări folosind adresa de e-mail aferenta contului Mercaton.ro . In caz contrar, ne rezervăm dreptul de a vă verifica identitatea prin solicitarea de informatii suplimentare care au ca scop confirmarea identitatii dvs. Onorarii. Nu vom solicita o taxă pentru a vă exercita vreun drept în ceea ce privește datele dvs. cu caracter personal, cu excepția cazului în care solicitarea dvs. de acces la informații este nefondată, respectiv repetitivă sau excesivă, caz în care vom percepe o sumă rezonabilă în asemenea circumstanțe. Vă vom informa despre orice onorarii aplicate înainte de a vă soluționa cererea. Durata de răspuns. Ne propunem să răspundem la orice solicitări valide în termen de maximum o lună, cu excepția cazului în care acest lucru este deosebit de complicat sau dacă ați făcut mai multe solicitări, caz în care urmează să răspundem în termen de maximum doua luni. Vă vom anunța dacă vom avea nevoie de mai mult de o lună. S-ar putea să vă întrebăm dacă puteți să ne spuneți exact ce doriți să primiți sau ce anume vă îngrijorează. Acest lucru ne va ajuta să acționăm mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dvs. Drepturile terțelor părți. Nu trebuie să respectăm o cerere în cazul în care ar afecta în mod negativ drepturile și libertățile altor persoane vizate.
Drepturi vizate Descriere
Accesul Puteți să ne cereți:
  • să confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal;
  • să vă punem la dispoziție o copie a acestor date;
  • să vă oferim alte informații despre datele dvs. cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți, cum puteți face o plângere, de unde am obținut datele dvs., în măsura în care informațiile nu v-au fost deja furnizate prin această informare.
Rectificarea Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dvs cu caracter personal inexacte sau incomplete. Este posibil să încercăm să verificăm exactitatea datelor înainte de rectificarea acestora.
Ștergerea datelor Ne puteți cere să vă ștergem datele cu caracter personal, dar numai în cazul în care:
  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau
  • v-ați retras consimțământul (în cazul în care prelucrarea datelor se baza pe consimțământ); sau
  • dați curs unui drept legal de a vă opune; sau
  • acestea au fost prelucrate ilegal; sau
  • ne revine o obligație legală în acest sens.
Nu avem obligația de a ne conforma solicitării dvs. de ștergere a datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal este necesară:
  • pentru respectarea unei obligații legale; sau
  • pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
Există anumite alte circumstanțe în care nu suntem obligați să respectăm solicitarea dvs. de ștergere a datelor, deși acestea două sunt cele mai probabile circumstanțe în care v-am putea refuza această solicitare Sa aveti in vedere ca, inaintea exercitarii acestui drept, sa va descarcati din contul Mercaton.ro si sa va salvati toate documentele aferente comenzilor efectuate de la Mercaton.ro , indiferent daca facturarea s-a efectuat catre dvs sau catre o alta persoana fizica sau juridica (cum ar fi: facturile, certificatele de garantie). In cazul in care nu efectuati acest demers inainte de a va exercita dreptul de stergere, veti pierde toate aceste documente iar Mercaton.ro va fi in imposibilitate de a vi le pune la dispozitie, dupa caz, deoarece procesul de stergere a datelor, respectiv a contului Mercaton.ro , cu toate datele si documentele aferente acestuia, este un proces ireversibil.
Restricționarea prelucrării datelor Ne puteți cere să restricționăm prelucrarea datelor cu caracter personal, dar numai în cazul în care:
  • acuratețea lor este contestată (a se vedea secțiunea de rectificare), pentru a ne permite să verificăm acuratețea acestora; sau
  • prelucrarea este ilegală, dar nu doriți ca datele să fie șterse; sau
  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dvs aveți nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apăra un drept în instanță; sau
  • v-ați exercitat dreptul de a vă opune, iar verificarea dacă drepturile noastre prevalează este în desfășurare.
Putem continua să folosim datele dvs. cu caracter personal în urma unei solicitări de restricționare, în cazul în care:
  • avem consimțământul dvs.; sau
  • pentru a constata, exercita sau asigura apărarea unui drept în instanță; sau
  • pentru a proteja drepturile Mercaton.ro sau ale altei persoane fizice sau juridice.
Portabilitatea datelor Ne puteți cere să vă furnizăm datele cu caracter personal într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, sau puteți solicita ca acesta să fie „portat” direct către un alt operator de date, dar în fiecare caz numai dacă:
  • prelucrarea se bazează pe consimțământul dvs. sau pe încheierea sau executarea unui contract cu dvs; și
  • prelucrarea se face prin mijloace automate.
Opoziția Vă puteți opune în orice moment, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în temeiul interesului nostru legitim, în cazul în care considerați că drepturile și libertățile dvs. fundamentale prevalează față de acest interes. De asemenea, vă puteți opune oricând prelucrării datelor dvs. în scop de marketing direct (inclusiv crearea de profiluri), fără a invoca vreun motiv, caz în care vom înceta în cel mai scurt timp posibil această prelucrare.
Luarea de decizii automate Puteți cere să nu faceți obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, dar numai atunci când decizia respectivă:
  • produce efecte juridice cu privire la dvs.; sau
  • vă afectează în alt mod similar și într-o măsură semnificativă.
Acest drept nu se aplică în cazul în care decizia la care s-a ajuns în urma luării automate a deciziilor:
  • ne este necesară pentru a încheia sau a derula un contract cu dvs.;
  • este autorizată prin lege și există garanții adecvate pentru drepturile și libertățile dvs.; sau
  • se bazează pe consimțământul dvs. explicit.
Plângeri Aveți dreptul să depuneți o plângere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. În România, datele de contact ale autorității de supraveghere pentru protecția datelor sunt următoarele: Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, Romania Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; E-mail: anspdcp@dataprotection.ro Fără a vă afecta dreptul dvs de a contacta în orice moment autoritatea de supraveghere, vă rugăm să ne contactați în prealabil, și vă promitem că vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problemă pe cale amiabilă.
Reamintim faptul ca puteti contacta in orice moment Responsabilul Mercaton.ro cu protecția datelor prin transmiterea solicitarii dvs prin oricare dintre urmatoarele modalitati:
  • prin e-mail la adresa: gdpr@mercaton.ro
Salvați setările
Setari cookies